Tuesday, January 11, 2011

PERUTKU 'DI DERA' KELUARGA ANGKAT

AL KISAHNYA BEGINI~~~~
BISMILLAHIRAHMANIRAHIM..

kisahnya bermula apabila aku pergi ke program bakti siswa alor limbat..
tempat baru nak membangun...di c2 aku mengenali erti kehidupan dengan ore lain...aduii(preparation utk khwin)
apabila aku sampai....
kitore di sambut dengan aluan yang teramat sangat...rase mce artis g kampung ore gitu..tapi mujurlah semut ketik..hahaha..baru sedar uponaya aku ni cikgu..AMIN3..
apabila pembahagian anak angkat di mulakan..perut aku x bapo sedap...xthu bakpo..dengan lapar lagi...dengan nalim lagi..takut bules hok bengkem...
tiba-tiba nama ku n pok nor @ bad di sebut....waaaaaaaaa..bangga giler doe...
aku pom bangun dengan bangga nya seperti nk wak fashion show....adushhhhhhh..
sekali lagi aku bermimpi di musim boh...adui..aku ni cikgu....
aku n bad tampil k depan...menunggu bapak angkat aku....gedebokkkkkkkkkkkkk..
sekali tengok mace artis..dua kali tengok mace tooooooooooooot..

cmna hensem x bapak ku?????/


selepas aku ikut ayah akat aku..tetiba..perut ku makin lapar..bernyanyi lagu maharaja dengan rancaknya...adushhhh...lapar gilow...
aku pom sapa lah umoh kuarga akat aku...mak!!!!!!!!!!!!!takutnya nk masukk....1st time g tdo umoh ore ni.,.gilakkkkkk...satu perkara yg agak gilakkkkkkkkkk....aargggggggghhhhhhh..ase  nk balik terusssssssssssss...tapi..aku still conr=trol myself so that they x sedar yg aku xbpe selesa....
cool!!!!
then....ma pom tnjuk lah bilik kami....zzzzzzzzzzzppppppppp....masuk bilik...bules berkurung...ececece,....x ah..aku xberkurung pom..aku ikut badrul g dapur diowg....dalm ati..arap2 adalah mkanan..lapar nih....rsa nk terkam jah mknan..tmabh nmpak cekodok ats meja....tapi ...keep maintan doe...than2....pastu mk ayah angkat aku pom ajklah mkn skali..mkn jmput dulu..ok..jemput..pom jemputlah..yang penting makanan....
aku pom mkn lah..tapi control beb....mkn sebiji duo jah..bela lapar ceruk pom..adohhhhh.....maintain der....

den mlm pom menjelma...
AKU pom di ajk makn...nmpak lauk agak sedap,...tapi mkn ckit jeh wessssss....nk tambh malu....mugo...ayh angkt aku pom mkn x nmbah....xken aku nk mkn bnyok....sabarlah perut.....ma pom oyk gini kat ku:

MA: tambah lah zul????????
aku: xpolah..kenyng...
ma: yo lo kow???????
aku: iye...
badrul nympuk: dia diet maaaaaa....
ma: yo kow..muda2 diet,,,
aku: (dengan germ nya ngaku)..ye ma..diet....(tapi dlm hati...nk nasi ag...nk lagi....)
dengn berat hati pom aku mengglkn tmpt mnjamu g basuh pinggan...
hahaahahaha...

pada malm itu...............................................

aku rase nak balik...nk mkn..lapar yg teramat sngt....................lambtnyo masa berlalu...............................
dan begitulah perjalanan selama 3 hari 2 mlm...asyk2 diet...
waaaaaaaaaaaaaaaaaaa.............
slpas balik dari program 2...
aku menimbuk mkanan yg teramt byk...
utk cover balik.........so..aku epy...

No comments:

Post a Comment